BIDDLE,
Darknet and the future of content distribution”, 2002 ACM Workshop on Digital Rights
Management.
URL: http://crypto.stanford.edu/DRM2002/darknet5.doc
DELONG, Bradford y FROOMKIN, Michael, (2000) "Speculative Microeconomics for
Tomorrow's Economy," First Monday, volúmen 5, número 2.
URL: firstmonday.org/issues/issue5_2/delong/
DOLFSMA, Wilfred, (2000) “How will the music industry weather the globalization
storm?”, First Monday, volúmen 5, número 5.
URL: http://firstmonday.org/issues/issue5_5/dolfsma/index.html
GOULD, John P., LAZEAR, Edward P., Teoría Microeconómica, México, Fondo de
Cultura Económica, 1994.
FOX, Mark, (2002) “Technological and social drivers of change in the online music
industry”, First Monday, volúmen 7, número 2.
URL: http://firstmonday.org/issues/issue7_2/fox/index.html
HUI, Kai-Lung y PNG, I.P.L., (2001) “Piracy and the legitimate demand for recorded
music”,
URL: http://www.comp.nus.edu.sg/~lung/Piracy.pdf
KASARAS, Kostas, (2002) “Music in the age of free distribution: MP3 and society”, First
Monday, volúmen 7, número 1.
URL: http://firstmonday.org/issues/issue7_1/kasaras/index.html
KLAES, Matthias, (1997) “Sociotechnical constituencies, game theory, and the diffusion
of compact discs. An inter-disciplinary investigation into the market for recorded music”,
Research Policy, volúmen 25, número 8, pp. 1221-1234.
KRASILOVSKY, M. William y SHEMEL,
Billboard Books, 1999.
LEIBOWITZ, Stan (2002) “Record sales, MP3 downloads, and the annihilation
hypothesis”,
URL: http://www.utdallas.edu/~liebowit/knowledge_goods/records.pdf
MÜLLER, Alberto, (1999) “Proceso de producción: Apuntes para una conceptualización
y clasificación a partir de la óptica de N. Georgescu-Rögen”,
Economía Política.
URL: http://www.aaep.org.ar/espa/anales/pdf_99/muller.pdf
PARIKH, Mihir, (1999) “The music industry in the digital world: Waves of changes”,
Institute for Technology and
URL: http://www.ite.poly.edu/htmls/musicwave01.htm
PASSMAN, Donald, All you need to know about the Music Business,
Schuster, 2000.
POEL, Martijn y RUTTEN, Paul, (2001) “Impact and perspectives of electronic
commerce: The music industry in the
ROMER, Paul M., (1990) “Endogenous Technological Change”, Journal of Political
Economy, Vol. 98, Nro. 5, Parte 2, pp. S71-S102.
SHAPIRO, Carl y VARIAN, Hal, (1999) “El Dominio de
Estratégica para
TEECE, David, (2003) “Sacando partido de la innovación tecnológica: implicaciones
para la integración, colaboración, obtención de licencias y políticas públicas”, en:
François Chesnais, Julio Neffa (comp.), Sistemas de innovación y política tecnológica,
Buenos Aires, Trabajo y Sociedad, CEIL-PIETTE, pp. 131-169.
THROSBY, David, (1998) “El papel de la música en el comercio internacional y en el
desarrollo económico”, en: Informe Mundial Sobre
Capitulo 12.
www.capif.org.ar Cámara Argentina de Productores de Fonogramas y Videogramas.
www.clarin.com Dario Clarín.
www.dalessio.com.ar Consultora D´Alessio / IROL.
www.ifpi.org International Federation of the Phonographic Industry.
www.lanacion.com.ar Diario La nación.
www.openp2p.com OpenP2P.com
www.riaa.com Record Industry Association of America.
www.trabajo.gov.ar Ministerio de Trabajo de